Monday, 24 December 2012

DAP gesa Pusat benar guna kalimah ALLAH


SHAH ALAM – DAP menggesa Kerajaan Persekutuan yang diketuai Barisan Nasional (BN) membenarkan perkataan ALLAH digunakan dalam semua Bible berbahasa Melayu seperti yang dibenarkan di Sabah dan Sarawak. (ooo...Patut la kat Sabah Sarawak banyak Kristian)

Setiausaha Agungnya, Lim Guan Eng berkata, gesaan ini dibuat kerana kerajaan sering melaungkan bahawa mereka mesra rakyat yang membawa keamanan, kemakmuran berlandaskan prinsip kebenaran, kebebasan, keadilan, demokrasi serta integriti.

Beliau berkata demikian dalam satu kenyataan media sempena sambutan Hari Krismas hari ini yang disambut oleh penganut agama Kristian seluruh dunia....

sinarharian.com.my/nasional/dap-mahu-pusat-benar-guna-kalimah-allah-1.115162


Apa kata Datuk Haron Din..?




Apakata YB Zul Nordin




Monday, 17 December 2012

Pakatan yang tak sepakat


Gagal mencapai kata sepakat dalam menentukan siapakah yang bakal menjawat jawatan Perdana Menteri sekiranya pakatan pembangkang menang Pilihan Raya Umum (PRU) jelas menunjukkan sememangnya DAP, PAS, PKR ini tidak sehaluan, ujar Ketua Penerangan UMNO, Datuk Ahmad Maslan ketika mengulas mengenai ketidaksepakatan pakatan pembangkang.

Tambah beliau, walaupun hanya mempunyai tiga parti di dalam gabungan mereka namun keputusan besar untuk siapa yang layak diletakkan sebagai Perdana Menteri tidak mampu mereka lakukan sebulat suara yang mana ini jelas amat berbeza dengan Barisan Nasional (BN) yang mempunyai 13 parti gabungan.

"BN yang di anggotai oleh 13 parti jelas sepakat dan satu nada iaitu hanya mahukan Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak sebagai Perdana Menteri sedangkan mereka baru dalam kumpulan yang kecil tidak sepakat jadi bagaimana mereka mahu mentadbir negara...

Mengenai Calon Melayu yang kalah teruk dalam Pemilihan Jawatankuasa Kerja Pusat (CEC) membuktikan DAP hanyalah kumpulan yang beretorik, kononnya mengamalkan Malaysian Malaysia, sama rata tapi sama rata apa... kesemua calon Melayu gagal untuk terpilih dalam jawatankuasa Kerja Pusat (CEC). "DAP yang selama ini berusaha untuk tampil sebagai parti pelbagai kaum hari ini menampakkan wajah cauvinis apabila tiada seorang pun daripada lapan calon Melayu terpilih menganggotai Jawatankuasa Kerja Pusat (CEC). " Baca selanjutnya..(link) dan kenyataa Tunku Abdul Aziz bahawa Ketiadaan calon Melayu bukti DAP parti cauvinis dan perkauman.

Jelas DAP hanya;
retorik tentang kesaksamaan
retorik tentang malaysian malaysia
retorik tentang demokrasi

Penambahan 13 kerusi DAP dalam PRU13 adalah untuk DAP menguasai PR.




Tuesday, 4 December 2012

AES: Saya tidak puas hati disaman

Ada seorang warga Malaysia, telah disaman bagi kesalahan lampu isyarat mengikut Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Beliau mempertikaikan, mengapa dia disaman, sedangkan dia hanya tidak berhenti ketika lampu isyarat berwarna kuning! bukan Merah! .... Kepala Otak Hang lah!

Pelik aku,
buku undang-undang jalan raya mana dia baca?
buku sekolah memandu mana dia baca?

Lampu kuning dan merah adalah berhenti!

Cuma untuk keselamatan, lampu kuning diberi kelonggaran untuk meneruskan perjalanan jika tidak sempat. Tapi mustahil tak sempat, sebab sekarang ni, banyak lampu isyarat mempunya timer countdown. 

Masalahnya, pengguna jalan raya di Malaysia ni, kebanyakannya suka pecut bila sampai pada lampu isyarat. Lagi timer menghampiri 0, lagi tekan minyak...!


Seorang rakannya pula mengatakan bahawa, apa yang berlaku pada sahabatnya adalah tidak adil... kerana ramai orang awam yang tidak tahu bahawa minimum denda bagi kesalahan jalan raya adalah RM300... Kepala otak hang lah.. ko fikir undang-undang je tidak adil.  Adakah kau tu adil pada undang-undang? ko tak hormat undang-undang, lepas tu ko kata undang-undang ni tak adil?

Denda minimum RM300 telah lama diwartakan didalam berita dan semua surat khabar. Tak kan tak tahu? Itu lah dok ikut sangat seruan PAS boikot Utusan yang banyak infomasi,
yang tau.. dok baca Harakah yang penuh dengan berita politik.

Dalam kelas-kelas ceramah tentang keselamatan jalan raya ( sebahagian syarat untuk mengambil lesen memandu) juga dimaklumkan tentang perkara tersebut.
Tidur ke dalam ceramah?... letih dengar cerama PAS tiap-tiap malam kot!

Harap JPJ siasat lesen memandu wanita tersebut.. mana la tahu entah-entah 'lesen terbang' ke ‘lesen kopi-O’ ke, ‘lesen tomyam’ ke, tak pun ‘lesen bawah meja’! Mana la tahu kan... siasat la dulu.

Yang aku peliknya, Video wanita tersebut terdapat dalam website PAS... PAS ni tak tahu ke undang-undang? bukankah setiap pindaan akta dibincangkan dalam Dewan Rakyat. Ape wakil PAS tidur ke dalam perbentangan?



Bayar jer lah saman tu minah oiii, dah memang ko yang salah!

P/S: Tahukah anda bahawa jika anda tidak mengetatkan tali topi keledar, kesalahannya adalah sama seperti anda tidak memakai topi keledar.

.

Sunday, 2 December 2012

Semua Orang Islam Mesti Tonton



USTAZ FATHUL BARI MAT JAHYA (CEO iLMU)
Tajuk: Perbahasan Usul Agama & Pendidikan
Tarikh: 01.12.2012 (Sabtu)
Lokasi: PWTC

Antara yang terkandung dalam ucapan UFB adalah;

  • Akhlak PAS perlu dibaiki
  • Perlunya muhasabah diri masing-masing
  • Isu Doa Kehancuranyang di dokan oleh Ahli PAS
  • Islam menuntut kemaafan
  • Adab berkata pada Pemimpin.
  • Menyetuh kata-kata Nik Aziz yang menyatakan UMNO Murtad
  • UFB menjelaskan bukti-bukti UMNO dan kerajaan Malaysia adalah Islam.
  • UFB juga menasihati ahli-ahli UMNO, Apakah nasihat-nasihat dari UFB? tonton video dibawah


kredit: abuaqifstudio


DAP Ayat Lagi


DAP memberi jaminan orang Melayu tidak akan hilang kuasa di tanah air sendiri meskipun Pakatan Rakyat (PR), yang turut dianggotai parti itu, memerintah negara ini. (sumber).  KEPALA OTAK HANG! hak puiii..!

Berapa orang Ahli Exco Pulau Pinang yang terdiri dari orang Melayu?

Berapa orang Ahli PAS dalam Exco Penang. 
..JELAS! Terang lagi bersuluh!... Jangan auta la

Kalau Malaysia dikuasai oleh PR yang mana DAP adalah parti dominan dalam pakatan pembangkang .... Politik Malaysia akan jadi macam Singapura yang mana hampir 14% penduduk Singapura terdiri daripada masyarakat Melayu dan merupakan kaum kedua terbesar, tetapi jumlah perwakilan masyarakat Melayu di Parlimen Singapura telah menjunam teruk hingga ke tahap 9.8% sahaja (Sumber).


Buka mata la sikit PAS PENANG... jangan jadi keldai DAP pula!

Friday, 30 November 2012

Beri kuota haji kepada ahli Umno


"Umno Negeri Sembilan mencadangkan pucuk pimpinan tertinggi memberikan kuota haji kepada ahli Umno untuk mengerjakan ibadah haji.

Perwakilannya, Datuk Jalaluddin Alias berkata, cadangan itu adalah untuk menguatkan lagi semangat keislaman yang selama ini menjadi tunjang kepada parti itu." (http://www.sinarharian.com.my/politik/beri-kuota-haji-kepada-ahli-umno-1.108621).

huh,,, ramai puak PR marah dengan kenyataan Datuk Jalaluddin Alias...hehehe

AKU SETUJU dengan cadangan  Datuk Jalaluddin Alias!

yer lah, kan selama ini puak-puak PR kata UMNO ni kafir..

sedangkan Kerajaan Pusat bersama Lembaga Tabung Haji menyumbang lebih RM100 juta setahun sebagai subsidi kepada setiap orang yang menunaikan fardu haji buat kali pertama. ( Purata kerajaan tanggung subsidi adalah RM5,000 bagi setiap jemaah haji) Rujuk1, Rujuk 2

RM100 juta tu,  termasuklah sewa hotel, kos pengangkutan dan makan minum, tidak termasuk kos perubatan dan kakitangan untuk menyelia jemaah haji.

Jadi biar lah orang UMNO sahaja pergi menunaikan ibadah Haji dengan Tabung Haji,

yang kata UMNO ni kafir , boleh lah pergi dengan syarikat swasta yerrr...

Jangan takut, banyak syarikat swasta yang menggurus untuk mengerjakan ibadah Haji, ada 25 syarikat.
Pakej yang disediakan bermula antara RM16,000 dan RM17,000 malah hingga RM50,000 bergantung kepada hotel penginapan.


Tuesday, 27 November 2012

Haramkan Dong Zong


Kerajaan digesa memberi amaran keras terhadap Persekutuan Persatuan-Persatuan Lembaga Pengurus Sekolah Cina Malaysia (Dong Zong) supaya tidak melemparkan pelbagai tuduhan yang boleh membakar api perkauman.

Presiden Persatuan Melayu Pulau Pinang (Pemenang), Datuk Seri Mohd. Yussof Latiff berkata, langkah itu perlu bagi memastikan keharmonian dan keamanan yang dikecapi rakyat negara ini dapat dikekalkan. (Sumber).

Aku amat bersetuju dengan desakan 'Pemenang', bukan itu sahaja malahan patut diharamkan persatuan Dong Zong yang rasis ini, iaitu anti Melayu! (sumber1 dan sumber2). Bukan itu sahaja, malahan Dong Zong lebih bersikap 'cauvinis' , pelampau dan cuba memupuk kebencian terhadap kerajaan! (sumber).

Haramkan dan bubarkan Dong Zong yang jelas;
  • bertentangan dengan keselamatan negara, ketenteraman awam atau akhlak negara dan perintah di buat oleh Menteri mengikut Seksyen 5 seperti yang diperuntukan di bawah Seksyen 13(1)(b).
  • sengaja melanggar Akta Pertubuhan 1966, Peraturan-peraturan Pertubuhan 1984 atau undang-undang tubuh atau melanggar Seksyen 4(1) Akta Hasutan 1948, di bawah Seksyen 13(1)(c)(iv).

Di dalam negara Malaysia yang berbilang bangsa, Dong Zong sepatutnya lebih prosefional, dalam menjayakan sesuatu misi kerajaan yang dapat memberi kebaikan bersama, bukannya asik nak jadi hero bangsa. Janganlah 'cauvinis' sangat dengan hanya mementingkan kaum Cina sahaja tanpa memikirkan agenda nasional yang lebih besar melibatkan semua kaum di Malaysia.

Kita berpijak dibumi Malaysia. Dalam Perlembagaan Persekutuan Malaysia telah menjelaskan bahawa bahasa Malaysia adalah bahasa rasmi dan Bahasa Kebangsaan. Dimana pada 4 Jun 2007, Kabinet Malaysia telah membuat keputusan untuk menukarkan penggunaan "Bahasa Melayu" kepada "Bahasa Malaysia". Kabinet mengarahkan supaya semua kementerian, universiti dan pusat pengajian tinggi supaya memaklumkan jabatan serta agensi berkaitan untuk menggunakan istilah "Bahasa Malaysia" dalam surat-menyurat, notis dan dokumen. Rasionalnya ialah untuk menanam semangat  perpaduan dalam kalangan rakyat Malaysia yang berbilang kaum. ( Rujuk : It's Malaysian language, not Melayu).

Demi perpaduan, ahli-ahli akademik Melayu berkorban, istilah Bahasa Melayu ditukar kepada Bahasa Malaysia.

Sekarang ini, dimanakah pula tanggungjawab Dong Zong kepada negara Malaysia? Adakah Dong Zong berbangga dengan melahirkan warga Malaysia yang tidak tahu bahasanya sendiri?

Semua orang kenal bahawa Tan Sri Lee Lam Thye dan Professor Emeritus Tan Sri Dato` Dr. Khoo Kay Kim adalah orang cina walaupun fasih berbahasa Malaysia. Jadi apa yang nak takutkan sangat?

Dong Zong patut sedar dan berterima kasih kepada Malaysia, kerana kerajaan Malaysia membenarkan SJK beroperasi di Malaysia walaupun SJK adalah salah satu penghalang perpaduan.

Apa yang negara minta, semua warga dapat menguasai Bahasa Malaysia agar perpaduan dikalangan rakyat dapat dipupuk. Itu pun susah ke Dong Zong? Janganlah tamak!... hakkk puiii!



Sunday, 25 November 2012

Dong Zong Tamak

Persekutuan Persatuan-Persatuan Lembaga Pengurus Sekolah Cina Malaysia (Dong Zong) kononnya PPPM boleh menjejaskan pendidikan di sekolah aliran Cina dan Tamil

Dong Zong pada hari ini menganjurkan perhimpunan membantah pelan itu kerana khuatir ia akan meminggirkan sekolah-sekolah vernakular, (sumber)

Saya telah pun melihat, Ringkasan Eksekutif Pelan Pembangunan Pendidikan Malaysia 2013-2025 (link)

Tiada unsur seperti mana yang dikatakan oleh Dong Zong. Malah SJK(Tamil) juga akan mendapat manafaat dari aspek kemudahan Infrastruktur.

Persoalan kenapa Dong Zong marah pada Pelan Pembangunan Pendidikan Malaysia 2013-2025 (PPPM).

Jom kita lihat secara kasar apakah Objektif PPPM pada Murid.


 emmmm patut la, sebenarnya aku dah agak dah dengan Dong Zong yang rasis ni...


 Ini lah yang paling dibenci oleh Dong Zong... Bahasa Malaysia ( bukan bahasa Melayu yer..) sebagai bahasa perpaduan. Agaknya Dong Zong tidak suka perpaduan dikalangan rakyat Malaysia. Agaknya Dong Zong mahu biar SJKC sahaja bagus dari aspek kemudahan Infrastruktur... yang lain pergi mampus! Setiap Plan Kerajaan untuk naikkan pendidikan Malaysia... Pasti Dong Zong melenting! pelik!


Dong Zong tiada Identiti Nasional, pelbagai permintaan mereka kearah China! Contoh Dong Zong pernah tuntut ajar sejarah China, dan dikala itu hanya UMNO yang mempertahankan Identiti Nasional (Malaysia). PAS? kucut.. (sumber). Adakah Dong Zong anti semangat 1 Malaysia?



Dong Zong jangan bersifat tamak! (sumber). Kalau Dong Zong tak suka dengan PPPM, Dong Zong boleh minta kecualikan dari PPPM... ada berani?

Dong Zong patut berterima kasih pada kerajaan, atas budi bicara kerajaan persekutuan, SJKC masih ada sehingga kini.... Singapore ape cite?


Thursday, 25 October 2012

Pembangkang khianati negara

Sejarah menyatakann bahawa salah satu faktor tanah melayu dijajah
adalah kelemahan dari segi senjata.

SEMPORNA 23 Okt. - Parti pembangkang dibidas kerana sanggup menjadi petualang dan pengkhianat kepada negara sendiri dengan bertindak sebagai alat kepada pihak tertentu untuk menghancurkan negara ini.

Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Mohd. Shafie Apdal berkata, tindakan mereka untuk membawa masuk dua peguam Perancis yang ditugaskan memberi taklimat kepada Ahli Parlimen mengenai isu pembelian kapal selam Scorpene adalah bukti jelas niat jahat mereka.

Tegas beliau, tindakan itu bukannya perkara yang boleh dipandang ringan kerana membabitkan soal keselamatan dan kedaulatan negara.

"Kita adalah negara berdaulat yang mempunyai peraturan dan lunas undang-undang yang perlu dipatuhi. Mereka akan gunakan apa sahaja cara untuk mencemarkan nama baik negara ini, ini semua berpunca kepada kepentingan agenda politik mereka semata-mata.

"Kapal selam adalah aset persenjataan negara untuk meningkatkan tahap keselamatan, sepatutnya mereka perlu bersama-sama memberi sokongan padu, bukannya menghancurkan negara ini," katanya.

Mohd. Shafie yang juga Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah berkata demikian kepada pemberita selepas menyampaikan bantuan kepada mangsa kebakaran Kampung Selamat di sini hari ini.

Tegas beliau, segala dakwaan dan tohmahan pembangkang terhadap isu kapal selam itu ternyata tidak benar malah penipuan itu sengaja digembar-gemburkan menjelang pilihan raya umum untuk mendapat ihsan rakyat.

Sementara itu, Shafie berkata, kerajaan akan menyelesaikan masalah penempatan mangsa-mangsa kebakaran membabitkan 198 buah keluarga di Kampung Selamat di sini yang musnah dijilat api dalam kebakaran Khamis lalu.

Beliau berkata, majoriti mereka merupakan pelarian perang Filipina yang diwartakan oleh Suruhanjaya Tinggi Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu Bagi Orang Pelarian (UNCHR) yang telah menetap di situ sejak 1970-an lagi.

Bagaimanapun menurut beliau, terdapat juga penduduk tempatan yang terlibat.

"Bagi penduduk berdaftar dengan UNCHR, kita akan merujuk permasalahan mereka dengan Majlis Keselamatan Negara, manakala penduduk tempatan akan dirujuk dengan pejabat daerah untuk tindakan susulan termasuk memberikan bantuan yang sewajarnya," katanya.

utusan.com.my/utusan/Politik/20121024/po_01/Pembangkang-khianati-negara


Saturday, 8 September 2012

Tak patut maafkan Ammar dan Sing Yee


Perlukah Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak memaafkan dua makhluk yang tiada akhlak seperti Ong Sing Yee dan Muhammad Ammar?
Andaikata PM memaafkan mereka sekalipun, undang-undang tetap diteruskan agar ia menjadi pengajaran untuk semua warga Malaysia dalam menghayati Rukun Negara yang ke lima.

Jika PM maafkan mereka dan tiada undang-undang diambil terhadap mereka, aku yakin perkara-perkara sebegini akan berulang lagi. Buktinya dulu Namewee pernah menghina Undang-Undang Negara, PDRM dan kaum Melayu, akhirnya dia diberi kemaafan dan dilayan seperti putera raja. 
Apa yang rakyat nampak, kerajaan Malaysia amat baik hati... you buat, and then you say sorry..settle!
Maka kini lahirlah pula Ong Sing Yee dan Muhammad Ammar. Kerana mereka tahu selepas ini, mereka akan diberi kemaafan dan mereka akan dilayan seperti anak emas.

Prinsip ke lima dalam Rukun Negara iaitu Kesopanan dan Kesusilaan adalah menekankan perkembangan personaliti dan tingkah laku seseorang rakyat. Tujuannya ialah untuk membentuk warga negara yang bersopan santun dan bersusila selaras dengan kempen Budi Bahasa dan Nilai Murni yang dijalankan sekarang. Sifat individu yang bersopan santun dan bersusila adalah paling bermakna dan amat penting dalam konteks perhubungan antara satu sama lain dalam masyarakat pelbagai kaum di negara ini.



Wednesday, 5 September 2012

Ketua Pengikut seperangai sejijik sebusuk

Kepimpinan Melalui Teladan.... emmmm





Apa yang nak dihairankan dengan gambar-gambar diatas?
Kalau dah pemimpin dia org pun macam 2 x5.



Sunday, 2 September 2012

Singapore akan sertai dan memerintah Malaysia

Mungkin anda terkejut, atau ketawa dengan tajuk entry pada kali ini.

Tiada yang mustahil jika sokongan-demi sokongan akan terus menyebelahi PR yang hanya menguntungkan DAP kelak.

Adakah benar dengan 2 entry ini:

Agenda atau Dendam DAP 

Tanah Pulau Pinang Hak Milik Singapura

Jika benar adalah tidak mustahi Singapore akan menyertai Malaysia untuk memberi kemenangan besar kepada DAP!

k


Benar atau tidak? Fikir dengan 3 artikal ini;

JIKA PAKATAN MENANG DI PRU 13, ADAKAH SINGAPORE AKAN MENYERTAI MALAYSIA UNTUK MENJADI LEBIH DOMINAN ?
http://cikgulin57.blogspot.com/2012/05/jika-pakatan-menang-di-pru-13-adakah.html

DAP alat Singapore untuk menjajah Malaysia?
http://montokmontok.blogspot.com/2012/07/dap-alat-singapore-untuk-menjajah.html

TERKINI ! Rakyat Malaysia wajar bantah diplomat Singapura sertai BERSIH 3.0
http://sejarahmelayu.blogspot.com/2012/06/terkini-rakyat-malaysia-wajar-bantah.html


Melayu akan merempat jika Singapura sertai Malaysia


Thursday, 30 August 2012

Abby dan Dr Asri bergaduh dalam Twitter



KUALA LUMPUR, 30 Ogos — Dr Mohd Asri Zainul Abidin hari ini membidas bekas penyanyi berkumpulan sensasi Elite, Abby Abadi dalam isu hudud.

Bekas mufti Perlis itu pada awalnya melalui akaun Twitter @realDrMaza berkata, “apakah satu keadilan jika dua orang yang terlibat dengan kecurian, satu dipotong tangan dan satu lagi dipenjara hanya kerana berbeza agama,” sebagai merujuk kepada hukum hudud.

Abby yang juga bekas pelakon drama “Gerak Khas” itu menempelak bekas mufti tersebut melalui akaun Twitternya @abby_abadi112 dengan membalas, “maafkan saya, hudud itu hukum Allah.

“Dr Mohd Asri) belajar tinggi tetapi kenapa masih persoalkan?

“Tanggungjawab berat di dunia, tetapi manis di sana.”

Bekas mufti itu kemudian membalas, “seseorang yang kembali kepada agama dan dijemput ceramah tidak semestinya memahami agama.

“Teliti sebelum komen.”

Bekas pelakon yang kini aktif dalam kegiatan bersama parti PAS itu kemudiannya menafikan penglibatan beliau dalam ceramah.

“Saya tahu saya tak belajar setinggi Dr (Mohd Asri), tapi bila saya baca apa yang Dr persoalkan, saya tak sangka.

“Saya tak pernah berceramah, hanya sekadar berkongsi sahaja, maafkan saya,” kata Abby.

Dalam laporan Bernama hari ini menyebut bahawa Mohd Asri berkata hukum hudud masih belum sesuai untuk dilaksanakan di Malaysia.

“Hukum hudud belum sesuai dilaksanakan di negara ini kerana keadaan tidak kondusif dan tidak wajar mana-mana pihak menyalahkan pihak lain kerana tidak melaksanakan hukum itu.

“Jika dilaksanakan juga, ia akan menimbulkan ketidakadilan kepada semua pihak dalam masyarakat majmuk di negara ini.


“Jika ada hukum yang ditegak atas nama Islam tetapi gagal membawa keadilan kepada kehidupan manusia, maka ia bukan syariat yang Allah kehendaki sekalipun dipetik dalil-dalil agama dalam mempertahankannya,” katanya lagi hari ini selepas membentangkan kertas kerja di seminar “Undang-Undang Syariah Peringkat Kebangsaan” sempena Sambutan Hari Hududullah Negeri Kelantan yang dirasmikan Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Katanya lagi, apa yang penting dan patut dilaksanakan sekarang ialah usaha memperjuangkan untuk mewujudkan suasana itu, seperti memberi kefahaman kepada rakyat mengenai hukum tersebut dan persediaan sebelum undang-undang berkenaan dapat dilaksanakan.

“Keadaan yang ada di negara kita sekarang tidak menunjukkan suasana kondusif untuk melaksanakan hukum hudud, dan dalam konteks ini kita tidak boleh menyalahkan sesiapa,” katanya.

Dalam kertas kerjanya bertajuk “Hudud Suatu Perbincangan: Tanggapan, Suasana dan Keberkesanan”, Mohd Asri berkata, hudud bukan asas kenegaraan dalam Islam.

Sebaliknya kata beliau, asas kenegaraan dalam Islam ialah menegakkan keadilan untuk rakyat berasaskan prinsip al-Quran dan hadis nabi serta mencegah perkara mungkar, iaitu perkara membawa kemudaratan dan berbahaya kepada rakyat.

Hudud hanyalah mekanisme mengatasi jenayah dan ia dilaksanakan apabila syarat dipenuhi dan suasananya kondusif, katanya.

Katanya lagi, kekurangan kegiatan jenayah dalam negara menurut Islam bukan disebabkan hukumannya saja, tetapi keadilan yang merata dan kebajikan rakyat yang dipelihara.

Sumber:
http://my.news.yahoo.com/baru-insaf-belum-tentu-faham-islam-pesan-dr-070716300.html


Friday, 10 August 2012

DAP Kafir Harbi


KOTA BHARU : Adalah haram dan berdosa untuk umat Islam menyokong DAP yang secara terang-terangan menentang penubuhan negara Islam serta pelaksanaan hukum hudud.

Pengasas Pondok Geting, Tumpat, Abdullah Sa'amah berkata, umat Islam juga tidak boleh menyokong mana-mana pihak yang bekerjasama atau menjalin pakatan dengan DAP pada pilihan raya kerana sokongan itu akan turut membawa kemenangan kepada DAP.

Beliau berkata, agenda perjuangan DAP berbeza dengan MCA dan MIC dalam Barisan Nasional (BN) yang digolongkan sebagai bukan kafir harbi iaitu tidak membawa kemudaratan kepada kedudukan Islam dan umat Islam.
"Perjuangan DAP tidak terima Perlembagaan negara, mereka mahu sama rata Islam dan bukan Islam, kuil dan masjid juga mahu sama rata. Wajib orang Islam dalam Pas, UMNO dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) menolak DAP yang mencari jalan hendak menguasai negara melalui undi pada pilihan raya.

"Parti-parti yang bekerjasama dengan DAP juga berdosa disokong kerana sokongan kepada mereka bermakna kita juga menyokong DAP sebab mereka satu pakatan," katanya kepada Utusan Malaysia disini hari ini.Beliau mengulas kenyataan Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa),

Datuk Ibrahim Ali yang mempersoalkan hukum dalam Islam mengenai tindakan ahli PAS mengundi DAP pada Pilihan Raya Umum ke 13. Menurut Ibrahim, persoalan itu perlu dijawab Pas kerana adalah jelas pengerusi DAP, Karpal Singh dan keseluruhan pemimpin parti tersebut ketika ini menentang keras penubuhan sebuah negara Islam dan perlaksanaan hukum hudud.

Mengulas lanjut, Abdullah berkata, DAP berbeza dengan MCA dan MIC yang menjalin kerjasama dengan UMNO dalam BN kerana parti tersebut tidak bermusuhan dengan Islam malah sedia menerima pemerintahan Islam.

"Sebaliknya, DAP tidak mahu, mereka mahu hak samarata, tidak mahu tinggi rendah, tidak Mahu Islam tinggi, sifat harbi mereka sangat jelas iaitu menentang hukum hudud dan penubuhan negara Islam.
"Saya menyeru orang melayu dan umat Islam supaya pada pilihan raya umum akan datang jangan sokong Pas yang masih tidak mahu keluar daripada pakatan pembangkang, sokong Umno dan BN supaya orang melayu dan syiar Islam terus dimartabatkan," katanya.

Sumber: Utusan Malaysia 8/8/2012 


Surah Al Mumtahanan ayat 9, yang bermaksud:
"Sesungguhnya Allah hanya melarang kamu menjadikan sebagai kawanmu orang-orang yang memerangimu karena agama dan mengusir kamu dari negerimu, dan membantu (orang lain) untuk mengusirmu. Dan barangsiapa menjadikan mereka sebagai kawan, maka mereka itulah orang-orang yang zalim".

Jelas berpandukan Ayat Al-Quran dan apa yang berlaku dalam pentadbiran DAP, dimana

"orang yang memerangimu karena agama" iaitu DAP tentang Islam
"dan mengusir kamu dari negerimu" iaitu menghalau Melayu Pulau Pinang dengan menaikkan harga rumah yg hanya mampu dibeli oleh bukan Melayu 

DAP adalah Kafir yang perlu ditentang atas agenda yg dibawanya.

Takbir///
 


Tuesday, 7 August 2012

Agenda atau Dendam DAP


Wajb tengok video yang bakal membogelkan PR.


Kalau 1969 DAP gagal kerana tiada sokongan melayu.. Kini strategi telah ditukar untuk tujuan yang sama.

DAP setelah PRU 2008.


DAP berkuasa dengan 29 kerusi parlimen dan 71 kerusi di DUN. Walaubagaimana pun, PKR diberi mandap sebagai ketua PR.. Mengapa? semua ini adalah untuk mencapai agenda DAP yang paling utama iaitu Malaysian Malaysia.

Apa yang DAP telah lakukan apabila mereka berkuasa?

Di Selangor

  • Semua jawatan penting bagi ekonomi diberi kepada cina.
  • Selangor telah meluluskan RM100j untuk penternakkan babi? Adakah ini salah satu peluang perniagaan bagi Melayu adan India?

  • Enakmen Jenayah Syariah juga dipertikaikan oleh Ronnie Liu, (disinilah mulanya permusuhan antara Ronnie Liu dan Dato Dr Hasan Ali)
  • Azan dipertikaikan, seramai 189 penduduk bukan melayu menghantar petisen kepada kerajaan selangor untuk memperlahankan azan.
  • Peruntukan untuk gereja ditambah dari RM3j kepada RM8j

  •  Gereja terbesar di Malaysia dibina di Parlimen Seputeh
    • Rumah urut dan pelacuran meningkat 70%
    • Ronnie Liu telah salah guna kepala surat kerajaan negeri untuk memberi kelulusan rumah pelacuran.


    Di Perak.

    • Institusi Kesultanan dipulau olehDAP
    • Institusi Kesultanan di saman oleh Karpal
    • Perlantikan Nizar adalah sebagai tutup mata rakyat..hakikatnya, kaki, tangan, dan leher Nizar telah diikat oleh DAP.
    • Pemberian tanah 999 tahun kepada bukan melayu.
    • Nga Kor Meng adun pantai remis mempergunakan ayat Al-Quran demi kepentingan politik mereka (seperti mana yang dilakukan oleh PAS).



    Di Pulau Pinang

    • PAS yang memain peranan besar dalam memecah-belah perpaduan melayu untuk menggundi PR, tidak diberi apa2 jawatan, ini membuktikan PAS hanya menjadi haiwan tunggangan mereka untuk mendapat kuasa.

    • DEB dihapuskan ( hak melayu dihapuskan)

    VIDEO PEMBOGELAN DAP
    PART 1


    PART 2




    DAP adalah Jelmaan PAP

    DAP memperjuangkan Malaysian Malaysia
    PAP memperjuangkan Singaporean Singapore

    Sistem pemerintahan Anak-beranak diamalkan oleh DAP seperti yang diamalkan oleh PAP.


    Apakah agenda MALAYSIAN MALAYSIA?

    Hak sama rata yang berlawanan dengan Persekutuan Islam

    Apa pula kesan dalam Perlembagaan Malaysia

    • Perkara ke 3 iaitu "Islam adalah agama bagi persekutuan" akan dimansuhkan..

    • Perkara 38 iaitu "Majlis Raja-raja" akan dimansuhkan..

    • Perkara 152 " Bahasa Melayu sebagai Bahasa Kebangsaan" akan dimansuhkan..
    • Perkara 153 ' keistimewaan orang Melayu dan Bumiputera" akan dimansuhkan..



    ... Malaysian Malaysia mirip Malayan Union yang ditengtang oleh UMNO dahulunya... oleh itu untuk mencapai Malaysian Malaysia... ..adalah tidak hairan lah mengapa UMNO sering diserang.


    ... towards Malaysian Malaysia by DAP

    Monday, 6 August 2012

    Anwar dihentam ahli ABIM



    Anwar dihentam oleh ahli ABIM dalam Perjumpaan tertutup mereka.
    Rupanya dalam ABIM juga tidak senang cara Anwar dalam isu semua agama adalah sama.
    Rupanya Anwar berpegang pada mazhab Jhon Hick iaitu seorang pendeta di United Reform Church (gereja reformis).

    Benarlah.. demi sokongan anwar sanggup jual agama!

    Jangan Tipu la DAP





    Pengerusi Badan Perhubungan Negeri Pulau Pinang, Datuk Zainal Abidin Osman meminta agar Lim Guan Eng berhenti menipu rakyat berkenaan isu rumah kos rendah dan sederhana kerana rakyat sudah semakin bijak menilai dan putar belit Ketua Menteri Pulau Pinang itu sudah semakin diketahui umum.

    Menurut Zainal, fakta angka yang sering Guan Eng umumkan berkenaan pembinaan rumah kos rendah dan sederhana selama ini adalah tidak benar atau dalam kata lain adalah penipuan semata. Ianya tidak benar kerana sehingga kini tiada bukti Kerajaan Negeri telah membina rumah kos rendah dan sederhana untuk rakyat.

    “Telah empat tahun DAP mengambil alih pucuk pimpinan negeri ini namun sehingga kini mereka gagal membuktikan bahawa mereka telah membina rumah kos rendah dan sederhana untuk rakyat. Setiap kali isu ini dibangkitkan mereka hanya berdolak dalih dan terus menipu untuk mengelirukan rakyat.

    “Rakyat masih lagi menagih jawapan tentang isu ini. Angka-angka yang didedahkan sebelum ini adalah yang dibina oleh kerajaan negeri terdahulu iaitu BN dan kebetulan siap semasa DAP telah mengambil alih Pulau Pinang. Sehingga kini kita masih menunggu lokasi, senarai pembeli dan bila ianya mula dibina untuk rumah kos rendah ini,” ujar Zainal Abidin dalam satu wawancara khas bersama UMNO-Online.

    Tambah Zainal, rata-rata rungutan setiap hari daripada rakyat yang mahu membeli rumah kos rendah dan sederhana ini adalah di mana lokasi rumah ini bakal dibina. Sehingga kini tiada hitam putih ataupun ‘benda’ yang dapat mereka lihat secara mata kasar untuk membuktikan bahawa memang wujud pembinaan rumah kos rendah dan sederhana ini.

    “Jadi kita harap kerajaan DAP tidak akan terus berdolak dalih dan meletakkan pembinaan rumah kos rendah dan sederhana ini sebagai satu keutamaan untuk rakyat secara keseluruhan di negeri ini. Kita lihat kerajaan DAP selain daripada rumah kos rendah ini mereka juga berdolak dalih tentang beberapa isu tentang alam sekitar, tentang pembinaan di lereng bukit dan semua ini dibuat dalam keadaan mereka mempunyai kekuatan untuk tidak menyatakan fakta sebenar.

    “Rakyat boleh dikaburi dengan satu dua isu tetapi lama kelamaan mereka akan merasa kerajaan ini tidak boleh dipercayai tentang data angka yang diberi dan lama kelamaan kerajaan DAP akan membayar harga yang tinggi kerana tidak memberitahu perkara yang sebenar,” ujarnya lagi. – MediaUMNO

    Sunday, 5 August 2012

    Nak Pendidikan Percuma Belajarlah


    KUALA LUMPUR 12 Julai - Seramai 12,529 peminjam Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) yang memperoleh ijazah sarjana muda dengan kepujian kelas pertama dikecualikan daripada pembayaran balik pinjaman.

    Keputusan itu menyaksikan PTPTN melupuskan RM359.3 juta hutang pinjaman mereka dengan pelajar Cina mendapat manfaat paling tinggi iaitu seramai 9,293 orang dikecualikan pembayaran balik kerana mencatatkan pencapaian akademik cemerlang.

    Pelajar Melayu yang dikecualikan bayaran balik adalah seramai 2,608 orang diikuti India (476 pelajar), bumiputera Sabah (51 pelajar), bumiputera Sarawak (39 pelajar) dan lain-lain (62 pelajar).

    Timbalan Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Dr. Hou Kok Chung berkata, kerajaan juga telah bersetuju pada 15 Jun lalu untuk meluluskan pengecualian sama ke atas 4,430 graduan yang tamat pengajian dari 2005 hingga 2009.

    "Mereka ini peminjam kategori sama (ijazah kelas pertama) dan dengan persetujuan baru itu, PTPTN akan melupuskan pinjaman mereka berjumlah RM116 juta," katanya menjawab soalan Senator Lee Cheam Choon di Dewan Negara hari ini.

    Terdahulu, beliau mengulangi pendirian kerajaan yang tidak bercadang memberi pendidikan secara percuma di peringkat universiti walaupun pembangkang menjadikan isu tersebut sebagai usaha 'populis' untuk memancing undi.

    Katanya, sehingga kini komitmen PTPTN untuk membantu pelajar cukup besar iaitu berjumlah RM48 bilion dan bagi kerajaan, bantuan pinjaman melalui badan tersebut adalah sistem yang paling cekap.

    Sementara itu ketika menjawab pertanyaan Senator Datuk Lim Nget Yoon yang ingin tahu jumlah institusi pengajian tinggi swasta (IPTS) yang menawarkan kursus perubatan, Kok Chung berkata, terdapat 21 IPTS berbuat demikian di seluruh negara.

    "Bagi memastikan kelayakan pensyarah-pensyarah di IPTS ini pula, hanya pensyarah yang berkelayakan dilantik dan mereka perlu memiliki permit mengajar yang disahkan oleh Kementerian Pengajian Tinggi," katanya.

    utusan.com.my/utusan/Parlimen/20120713/pa_01/Graduan-Cina-dapat-manfaat

    Wednesday, 1 August 2012

    Lagu Tema Kemerdekaan 2012

    Puas aku cari lagu tema kemerdekaan 2012... akhirnya jumpa jua.
    mantap dan berinfomasi...

    Saksikan dan hayati... Janji Ditepati Versi 2.0



    "rembulan dan sinar cahaya pada yang kau puja... hanyalah serpihan bongkah melayang di angkasa!"

    Tuesday, 31 July 2012

    Promosi Arak DI Bulan Ramadhan

    Dulu semasa dibawah pentadbiran BN, pernah ada ura-ura mengatakan bahawa Pulau Pinang akan dibuka kelab kasino yang terbesar di Asia Tenggara.. tapi yang membuktikan bahawa UMNO tidak akan berdiam atas kemungkaran di Pulau Pinang.

    Kini dibawah perajaan Pakatan Rakyat yang berat sebelah ( sebab tiada seorang pun ahli PAS dalam exco Penang) telah berjaya membina replika sebagai simbol promsi arak di bulan Ramadhan yang mulia ini.

    Kepala Otak DAP.. ko ingat orang Islam buka puasa dengan arak ke?

    Mungkin juga DAP cuba untuk menyampaikan mesej kepada rakyat Pulau Pinang bahawa " Kini kami telah berkuasa.. so punya suka la, kita org mau bikin apa!"

    Orang ramai terutama umat Islam yang melalui kawasan pusat membeli-belah di Pusat Bandar George Town akan terkejut melihat replika susunan botol arak gergasi yang dipamerkan.

    GEORGETOWN 31 Julai - Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP) mengecam tindakan pengurusan sebuah pusat beli-belah terkenal di bandar raya ini yang mempromosikan minuman keras sempena sambutan Aidilfitri.

    Presidennya S.M Mohamed Idris berkata pihaknya kesal dengan pihak pengurusan pusat-beli belah itu kerana mempamerkan kira-kira 480 botol bir kosong di bawah kain rentang tertera "Syawal Ceria".

    "Perkara ini jelas menunjukkan sikap tidak peka pihak tertentu yang tidak menghormati bulan Ramadan dan umat Islam yang sedang menjalani ibadah puasa.

    Umum mengetahui bahawa Islam mengharamkan minuman keras.

    "Kita tidak tahu apakah niat sebenar mereka mengadakan promosi minuman keras pada bulan mulia ini," katanya dalam kenyataan kepada Bernama di sini, hari ini.

    Mohamed Idris menggesa pihak berkuasa terutama Majlis Perbandaran Pulau Pinang agar menyiasat perkara itu dan mengambil tindakan tegas terhadap pihak yang melanggar syarat perlesenan penjualan minuman keras.

    Sementara itu, Pengerusi Jawatankuasa Agama, Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna negeri, Abdul Malik Kassim gagal dihubungi Bernama bagi mendapatkan maklum balas mengenai isu berkenaan. - BERNAMA.



    Syabas buat Melayu Pulau Pinang kerana memilih pemerintah yang berani!
    dan KURANG AJAR..!

    Monday, 16 July 2012

    Mangsa Liwat Anwar 2012?

    Anwar buat perangai lagiiiiii.....

    Blog gomo menulis, dia mendapat maklumat ada satu laporan polis telah dibuat petang semalam terhadap Anwar, yang juga Ketua Umum PR dan PKR.

    "Gomo baru mendapat maklumat bahawa ada laporan polis telah dibuat ke atas Anwar Ibrahim oleh seorang mahasiswa dari utara yang menyatakan beliau telah diliwat oleh pemimpin PKR pada malam sebelumnya (kelmarin)," kata papagomo.

    Tidak pasti sama ada laporan tersebut benar ataupun sebaliknya.

    Laporan blog itu turut membawa gambar dua lelaki berada dalam sebuah kereta polis, salah seorang dipercayai penuntut yang membuat aduan polis.

    maklumat lanjut layari

    Mahasiswa Buat Laporan Polis Diliwat Anwar Ibrahim

    Turki...Turki..

    Monday, 9 July 2012

    Pergi Mampus Dengan Undi

     Pengiktirafan kursus Kolej TAR adalah kebodohan orang Melayu, kata Dr M

    Mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berpendapat, masyarakat Melayu di negara ini sudah “kaku dan tidak boleh menjawab balik” kerana takut dituduh bersifat rasis.

    Dalam satu temuramah khas bersama akhbar Mingguan Malaysia yang dikeluarkan hari ini, Dr Mahathir (gambar) menjelaskan, Melayu kini bersifat mementingkan undi sehingga apabila tuntutan dibuat yang melanggar perjanjian ketika zaman Kemerdekaan dilanggar sekalipun, mereka masih lagi berdiam diri.

    “Saya berpendapat kita sudah kaku dan tidak menjawab balik kerana takut dituduh rasis. Sampaikan tuntutan dibuat yang melanggar perjanjian dahulu pun kita tak jawab.

    “Malah, mereka buat lebih tuntutan lagi,” kata perdana menteri yang pernah berkhidmat selama 22 tahun itu.

    Beliau turut mengemukakan contoh situasi tersebut apabila mengatakan “dahulu nak masuk kerja diploma hanya melibatkan universiti awam, tapi sekarang diploma Kolej Tunku Abdul Rahman, kita kena terima.”

    Pada 27 Jun lalu, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak telah mengumumkan lebih 70 kursus yang ditawarkan di KTAR telah  diberi pengiktirafan retrospektif yang mana membolehkan graduan mereka turut mendapat pengiktirafan Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA).

    Pengiktirafan itu akan berkuatkuasa serta merta, dan akan meliputi kursus Diploma dan Diploma Lanjutan yang ditawarkan kolej berkenaan sejak pertengahan tahun 1990-an.

    Tambah Dr Mahathir lagi, semua perkara yang berlaku itu adalah atas kebodohan orang Melayu sendiri kerana Melayu kini telah berpecah.

    “Kita tentukan perkara ini semasa kemerdekaan supaya orang Melayu boleh menjadi majoriti. Bila majoriti dalam sesebuah negara, mereka akan berkuasa.

    “Namun kini mereka sendiri yang menghancurkan majoriti mereka dengan berpecah belah,” tegasnya lagi dan menambah, “Melayu kini berpecah kepada tiga kelompok dan dengan itu memang mereka memerlukan sokongan kaum lain.”

    Menjelaskan perkara itu, beliau berkata, apabila Melayu berpecah, mereka akan mencuba sedaya upaya untuk memenuhi tuntutan pihak lain bagi mendapatkan undi mereka.

    “Sekarang ini dalam keadaan berpecah belah, maka orang lain minta kena bagilah kerana nakkan undi,” tambahnya lagi.

    Bagaimanapun, Dr Mahathir yang masih lagi berpengaruh di negara ini turut menjelaskan, beliau bukan menentang masyarakat Cina, sebaliknya mereka perlu bersifat adil berdasarkan keadaan negara.
    “Saya bukanlah menentang kaum Cina, tapi kena lah bersifat adil berdasarkan negara ini. Bila saya bercakap mengenai perkara ini, mereka kata saya rasis, tetapi kenyataan-kenyataan ini yang dipersetujui dalam Perlembagaan,” katanya merujuk kepada kedudukan Bahasa Melayu dan hak istimewa orang Melayu dan Bumiputera.

    “Jika mereka nak lebih, mereka juga perlu bagi lebih kepada kita. Barulah seimbang.

    “Katalah mereka kata nak hapus hak istimewa orang Melayu, maka mereka perlulah hapuskan keistimewaan seperti tidak boleh menggunakan bahasa mereka atau sekolah jenis kebangsaan,” katanya kepada akhbar milik Umno itu.

    Dr Mahathir juga turut menjelaskan, orang Melayu sekarang tidak lagi boleh bercakap berkenaan perkara itu dan hanya mengambil pendekatan bertahan jika dihentam.

    “Bila kita bertahan, orang lain akan bampak ‘bintik-bintik hitam’ yang ada di muka kita,” jelasnya lagi.

    KTAR merupakan sebuah institusi pengajian tinggi awam (IPTA) yang diwujudkan sejak 1969, dan setakat ini telah menghasilkan lebih 160,000 graduan.

    Selain itu, kolej yang dipengerusikan oleh Datuk Seri  Dr Chua Soi Lek ini juga telah mendapat pengiktirafan antarabangsa seperti ACCA, CIMA, ICSA, CIOB, dan banyak lagi.

    Pada Oktober tahun lalu, Najib berkata beliau tidak mempunyai halangan untuk menaik taraf KTAR kepada status kolej universiti sekiranya memenuhi syarat yang ditetapkan.

    Dr Chua yang juga merupakan Presiden MCA turut berkata, parti komponen Barisan Nasional (BN) itu sedang berurusan dengan Kementerian Pengajian Tinggi untuk menaik taraf KTAR kepada status kolej universiti.

    KTAR adalah institusi pengajian tinggi milik MCA yang ditubuhkan pada 24 Februari 1969, dan telah berkembang ke seluruh negara dengan mempunyai enam cawangan dan lebih 30,000 pelajar yang kebanyakan mengikuti pelbagai kursus dalam peringkat sijil dan diploma.

    http://my.news.yahoo.com/pengiktirafan-kursus-kolej-tar-adalah-kebodohan-orang-melayu-090216036.html
    bagi betis nak paha pula


    Tuesday, 3 July 2012

    MCA Sawan Dengar Hudud

    Dalam mesyuarat pertama penggal Persidangan Kelima Dewan Undangan Negeri (Dun) Johor ke-12 dan Sidang Dun pada Disember tahun lalu, Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kemelah, Datuk Ayub Rahmat  membangkitkan cadangan menjadikan Johor sebagai negeri pertama melaksanakan hukuman hudud.

    Suatu yang baik. Tapi aku tak faham betul dengan kafir sekor ni!


    Apa bangang MCA menyarankan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kemelah, Datuk Ayub Rahmat meninggalkan Umno dan menyertai Pas jika ingin melaksanakan hukum hudud di Johor seperti yang dicadangkan beliau. Kepala Otak Hang la..!


    Ini pasal hukum Islam! ko sibuk apa? selama ni orang cina kena sunat ke? Selama ni, orang cina kena tangkap ke kerana makan di bulan puasa? @#$%^... mcm mana boleh jadi pemimpin MCA! langsung tiada hormat pada kaum yang beragama Islam.
    Takut peguam bukan Islam tak boleh cari makan kot..???

    Bagi bukan Islam tak semestinya kena hudud. Penjenayah bukan Islam boleh di bawa ke hukuman yang sedia ada (Sivil)

    Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

    Katakanlah: “Wahai orang-orang kafir, Aku tidak menyembah apa yang kamu sembah.
    Dan kamu bukan penyembah Tuhan yang aku sembah.
    Dan aku tidak pernah menjadi penyembah apa yang kamu sembah, dan kamu tidak pernah (pula) menjadi penyembah Tuhan yang aku sembah.
    Untukmulah agamamu, dan untukkulah, agamaku”.
    ( Surah Al Kafirun )


    Kick ass musuh dalam selimut!



    Saturday, 30 June 2012

    Tanah Pulau Pinang Hak Milik Singapura

    PULAU PINANG 27 Jun - Ketua Menteri, Lim Guan Eng diberi tempoh dua hari untuk memberi penjelasan berhubung penjualan tanah seluas 0.45 hektar di Jalan Burmah, di sini yang sebelum ini dicadangkan untuk projek perumahan rakyat (PPR) fasa kedua.

    Pemuda Barisan Nasional (BN) negeri hari ini menyerahkan surat kepada Guan Eng yang mahu Setiausaha Agung DAP itu menyatakan nama pembeli, harga dan maklumat syarikat-syarikat lain yang mengemukakan tender untuk membeli tanah tersebut.

    Ketua Pemuda BN negeri, Oh Tong Keong berkata, maklumat tersebut diperlukan bagi membolehkannya berunding dengan pihak terbabit untuk mendapatkan semula tanah berkenaan.

    "Kami dengar ada pihak dari Singapura telah membeli tanah tersebut, adakah cerita ini benar?

    "Kami bersedia untuk mengembalikan tanah tersebut kepada rakyat dengan membina 272 rumah bagi golongan miskin," katanya.

    Beliau ditemui pemberita semasa menyerahkan surat berkenaan kepada wakil dari Pejabat Ketua Menteri di Kompleks Tun Abdul Razak (Komtar).

    Tong Keong menambah, sebagai Ketua Menteri yang bertanggungjawab, Guan Eng sepatutnya menjawab surat itu dalam tempoh ditetapkan.

    Ia kerana jelasnya, perkara tersebut melibatkan hak rakyat.

    Pemuda BN negeri baru-baru ini mendedahkan tindakan kerajaan DAP Pulau Pinang menjual tanah yang sepatutnya dibangunkan rumah kos rendah kepada sebuah syarikat pemaju swasta.

    Tanah seluas 0.45 hektar di Taman Manggis, Jalan Burmah dikatakan akan dibangunkan sebagai hospital swasta.

    Ia sepatutnya dibangunkan untuk dibina 272 buah rumah kos rendah bagi projek fasa kedua selepas 320 unit fasa pertama siap beberapa tahun lalu.

    Proses penjualan telah dilakukan sejak 2010 dan berdasarkan lokasinya yang terletak di pusat bandar, dipercayai nilai hartanah itu boleh mencecah RM30 juta.


    Thursday, 28 June 2012

    Orang Melayu perlu beri UMNO sokongan


    KUALA LUMPUR 25 Jun - Orang Melayu tidak mempunyai pilihan selain memberi sokongan sepenuhnya kepada UMNO pada Pilihan Raya Umum Ke-13 akan datang bagi memastikan kelangsungan Islam, Melayu serta institusi raja-raja terus terpelihara.

    Naib Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Datuk Zulkifli Noordin berkata, mereka perlu sedar bahawa Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan Pas tidak boleh diharapkan untuk menjaga kepentingan tiga komponen penting itu kerana jelas perjuangan dua parti berkenaan semakin terpesong.

    Beliau berkata, PKR yang kini diterajui oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim sehingga kini didapati tidak mampu memikul tanggungjawab itu dan begitu juga dengan Pas kerana impian kedua-duanya adalah untuk ke Putrajaya sahaja.

    "Adakah kita boleh bergantung harap kepada PKR yang kini diketuai oleh Anwar ini untuk membela Islam, Melayu dan raja-raja? Begitu juga dengan Pas, adakah parti yang menyokong perkataan Allah digunakan oleh orang Kristian ini kita boleh bergantung harap untuk membela Islam, Melayu dan raja-raja?

    "Mahu tidak mahu, suka tidak suka kita perlu memberi sokongan kepada UMNO kerana sehingga hari ini parti tersebut berjaya menjalankan tugas memelihara Islam, Melayu dan raja-raja dengan baik," katanya.

    Beliau berkata demikian ketika memberi ceramah mengenai isu semasa pada kursus kepimpinan Perkasa di sini hari ini.

    Turut hadir Presiden Perkasa, Datuk Ibrahim Ali dan Ketua Pengarah Biro Tatanegara (BTN), Datuk Raja Arif Raja Ali.

    Zulkifli yang juga Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu berkata, tidak dinafikan UMNO berhadapan dengan masalah dalaman serta mempunyai kelemahan tertentu, tetapi peranannya melakukan yang terbaik untuk menjaga kepentingan Islam, Melayu dan raja-raja tidak boleh dinafikan.

    "Bagi Perkasa sendiri kita akan terus membantu UMNO untuk berjuang memelihara Islam, Melayu dan raja-raja. Kita akan menjadi pelengkap peranan yang telah dilakukan oleh UMNO," katanya lagi.

    Dalam perkembangan berkaitan, beliau berkata, pilihan raya umum nanti merupakan pilihan raya yang begitu kritikal kepada orang Melayu.

    "Kita perlu akui pilihan raya umum akan datang bakal menentukan jatuh bangunnya nasib orang Melayu. Apa yang saya bimbangkan juga adalah mengenai nasib dan masa depan Islam yang tercinta serta institusi raja-raja," katanya lagi.

    utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2012&dt=0626&pub=Utusan_Malaysia&sec=Politik&pg=po_06.htm

    Monday, 25 June 2012

    PR berjuang atas kepentingan peribadi



    Itu lah ahli PKR, majoritinya adalah puak-puak yang tak puas hati terhadap Kerajaan Malaysia.
    Anwar geram kat Kerajaan lalu tubuhkan PKR.
    Yang si Khalid Ibrahim marah kat agensi kerajaan pun masuk PKR. itu lah puak-puak PKR,,,,
    kalau tanya parti mana yang disokong pada mat-mat rempit, penagih dadah, mana-mana  penjenayah akan jawab PKR atau PAS. sebab apa? sebab bencikan polis... kepala otak lah!
    Tak caya? pi la tanya...

    Saturday, 16 June 2012

    Puak PR Meroyan Sebab Parti Komunis China

    14 Jun 2012, Akhbar Sinar Harian melaporkan delegasi Parti Komunis China (CPC) tiba di Malaysia untuk lawatan kerja dan meminjamkan sepasang beruang panda yang akan ditempatkan di Taman Wetland, Putrajaya.

    Ketibaan setiausaha suruhanjaya pusat bagi pemantauan disiplin CPC bersama anggota delegasinya, disambut Duta Besar China ke Malaysia Chai Xi dan Setiausaha Kerja Umno Datuk Ab Rauf Yusoh.
      
    jenggg.. jenggg.. jengggg...

    Habis! meroyan puak-puak penyokong PR di laman komen Sinar Harian melalui fecebook.


    Hahaha... Kepala Otak Hang lah!

    Itu lah, Orang suruh belajar, sibuk nak berpolitik... tapi ilmu, pengetahuan am tak ada. Main cakapppp jer!

    Pandangan Saudara Mohd Shahmazan lebih matang, beliau menyatakan bahawa "dalam Islam kita menjalankan persahabatan dengan bukan orang Islam adalah digalakkan. Sedangkan zaman rasulullah dan zaman pemerintahan islam dahulu pernah menjalinkan hubungn baik dengan negara bukan Islam. Jangaan lupa Negara Cina adalah negara yang besar boleh dikatakan negara yang kuat. Menjalinkan hubungan untuk kepentingn ekonomi, pendidikan. Bukan kita mengambil ideologi komunis mereka kita amalkan"


    UMNO Benci Komunis?

    YA! UMNO benci komunis yang pernah membunuh anggota polis di Bukit Kepong!
    YA! UMNO benci komunis bawah pimpinan chin peng!
    YA! UMNO benci bekas ahli komunis (bergerak melalui kongsi gelap)  yang membunuh melayu-melayu semasa tragedi 13 Mei 1969.

    Tapi.. UMNO bukan benci negara komunis iaitu China!
    UMNO tak pernah benci negara komunis seperti China, Cuba, Korea Utara, Laos, dan Vietnam .
    Adakah disebabkan seorang makhluk yang bernama chin peng kita perlu benci  semua negara-negara komunis? Kembangkan la sikit minda tu...

    Adakah disebabkan chin peng kita perlu bunuh warga-warga Vetnam yang bekerja dinegara kita? Sedangkan Negara kita pernah memberi pengampunan kepada ribuan ahli komunis di Tanah Melayu, dan kini mereka sedang hidup dengan senang dan berjiran dengan kita.

    Puak-puak PR kena belajar sosial politik di China,
    Puak-puak PR kena belajar tentang sejarah tamadun dunia.
    Puak-puak PR kena belajar tentang sejarah perang dunia.
    Puak-puak PR kena belajar apakah Ideologi Komunis.

    Barulah dapat membezakan antara chin peng dengan komunis.

    Negara kita telah merdeka... jadi jangan lah biarkan otak anda disempitkan!


    ??? yang puak DAP dan PAS dok sibuk-sibuk nak membela chin peng tu kenape pula?
    Kepala otak hang lah!

    Wednesday, 13 June 2012

    Apa Gunanya Malaysia Merdeka Jika Diperintah Bukan Melayu


    Kalau benarlah apa yang dikatakan oleh Datuk Seri Dr. M. Kayveas ini. Memang benarlah apa detik kata hati saya selama ini, bahawa Malaysia akan dijadikan seperti Singapura. Iaitu kerajaan Chinese.
    Ini bermakna perkataan merdeka tiada makna lagi buat bangsa Melayu. Apa bezanya tanah air dijajah oleh Jepun atau Inggeris dengan cina? Apa Gunanya Malaysia Merdeka Jika Diperintah Bukan Melayu?

    Cilaka Punya DAP!

    Monday, 11 June 2012

    DAP tetap berkuasa



    Setelah janji-janji DAP dalam manifesto PRU 12 tidak ditepati. Kini lidah yang sama menyata pula bahawa DAP tidak akan rebut jawatan PM! (sinarharian) wow...

    DAP menegaskan bahawa mereka tidak akan merebut jawatan Perdana Menteri, sebaliknya menyerahkan kepada Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim (sinarharian)... wow ! wow ! Mesti Haji Hadi berbulu jerr dengar! (Dia pun nak jadi PM juga!)



    Persoalan yang timbul,  Adakah PKR akan  menegakkan hudud PAS? Sedangkan hudud dan kerajaan Islam bukan manifesto dalam PKR.  Kalau PKR tidak akan melaksanakan hudud PAS, bermakna apa beza PKR dengan BN?

     
    Andai kata lah Pakatan Rakyat berpecah! (disebabkan manifesto yang berlainan). Siapa yang akan menerajui Malaysia? mungkin akan ada mulut-mulut langau yang tak berotak akan memberi jawapan " PAS yang akan menerajui".

    ok, kalau betul PAS akan menerajui, mampukah PAS mengambil alih dengan jumlah kerusi yang tersedikit dalam PR?


    hahahaha

    Perjuangan PAS bukan untuk menubuhkan kerajaan Islam mengikut acuan mereka. Tetapi perjuangan PAS adalah untuk menjahanamkan Barisan Nasional dibawah pimpinan UMNO. Kalau benar PAS ingin berkuasa, mengapa PAS menyertai PR dengan menjadi wakil yang minoriti?

    PKR adalah berjuang atas dasar DENDAM pada UMNO. Benar, Anwar mampu menjadi PM jika DAP memberi laluan kepada PKR.

    TETAPI perlu ingat! Jika DAP keluar dari pakatan, Negara akan jatuh semula ketangan Barisan Nasional. Dan itu adalah 1 senjata DAP untuk menjerat PAS dan PKR yang berada dalam pakatan mereka. Sebab itu lah, semasa Nizar menjadi MB Perak, Nizar seolah-olah menjadi Pak Turut DAP!

    Yang pastinya akan iaitu Suqiu, Jiao Zong, dan Dong Zong tersenyum kegembiraan.........

    Wednesday, 6 June 2012

    Parti politik bentang manifesto 2012 di RTM



    Berasas kepada Perkara 10 dalam Perlembagaan Persekutuan berhubung hak dan kebebasan bersuara, maka, parti-parti politik kini dibenarkan untuk membentangkan manifesto pilihan raya masing-masing menerusi Radio Televisyen Malaysia (RTM), kata Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim. (6 Jun 2012 sinarharian.com.my/nasional/rais-kerajaan-benar-manifesto-parti-parti-politik-disiar-di-rtm-1.54266)

    Tak kisah lah, apa pun manifesto yang akan disampaikan, kerana bercakap memang senang. semuanya akan kedengaran indah belaka.

    Tapi yang sebagai rakyat perlu nilai, sejauh manakah kemampuan mereka untuk menunaikan janji-janji yang dilafaskan?

    Ada orang kata, "mana tau, kita cuba dulu... kalau tak ok kita kalis balik.."
    emmm kepala otak hang! 
    Tak payah dok perjudi nasib.
    Tuhan bagi otak, guna...!
    cuba kita nilai balik apa yang dijanjikan pada pilihan raya 2008. Adakah ditunaikan?

    Kalau yang dulu pun tak ditunaikan... Pembohong, semua tin kosong!

    Jom kita tengok apa yang dijanjikan oleh parti-parti PR jika mereka dapat menawan sesebuah negeri.


    Manifesto PKR


    Antara janji-janji manis PKR yang terkandung dalam manifesto Barisan Alternatif dibawah skop Sosial dan Kebajikan Rakyat ialah ;

    *Membuka tabung permulaan RM100 bagi setiap anak kelahiran Selangor.
    *Memberi bantuan RM50 sebulan seorang bagi pendidikan pra-sekolah.
    *Mencarum takaful bernilai RM2,500 untuk warga emas, orang kurang upaya dan anak yatim.
    *Memberi elaun khas suri rumah yang memilih untuk menjaga sepenuh masa anak-anak kecil mereka.
    *Memberi hadiah RM1,000 kepada setiap anak Selangor yang mendapat tawaran ke universiti.
    *penyediaan rumah mampu milik kepada golongan muda.

    Manakala dalam aspek Urustadbir Berwibawa pula ;

    *Memastikan semua pemimpin bersih dari rasuah.
    *Menyiasat penyelewengan pentadbiran tanah dan sumber negeri
    *Menghentikan projek-projek membazir dan rugi
    *Memastikan ketelusan pentadbiran negeri
    *Menghentikan campur tangan politik dana perniagaan
    *Melarang ahli-ahli EXCO terlibat dalam perniagaan.

    Kesimpulan... semua penipu!
    1 pun tak ditunaikan.


    Manifesto PAS

    • bantuan bulanan RM100 untuk warga emas
    • Melanjutkan cuti bersalin kepada tiga bulan bagi setiap kelahiran, dengan memberi kemudahan cuti bergaji tanpa had bilangan anak.
    • Kekalkan konsep negara Islam di Kelantan agar ianya menjadi contoh kepada Barisan Nasional (BN).
    • Bertekad melaksanakan rancangan pendidikan Kelantan dengan menggubal dasar kanak-kanak negeri Kelantan yang mengutamakan pendidikan awal kanak-kanak dan pra-sekolah selain membina pusat ilmu Wilayah Selatan merangkumi kolej Pendidikan Tinggi Wanita, Pusat Pendidikan Pondok Antarabangsa dan Sekolah Menengah Agama (Arab).
    • Menawarkan skim takaful kelompok guru, kakitangan dan pelajar Yayasan Islam Kelantan secara percuma.
    • Melaksanakan rancangan untuk membimbing, membantu dan melatih wanita ke arah wanita berdikari dan mencapai kemajuan sosio-ekonomi.
    • Menyediakan Tabung Niaga Wanita Kelantan.
    • Membina kompleks sukan wanita yang dilengkapi stadium khas dan masjid.
    • Untuk belia Kelantan, PAS berjanji melaksanakan rancangan kesihatan awam, rancangan kesejahteraan awam dan rancangan digital awam dengan memperkasakan peranan pusat ICT Desa.
    • Dalam pembangunan tanah, PAS berjanji menjayakan program pemberian skim pemilikan tanah lot kediaman untuk semua rakyat.
    • Memperluaskan peranan Perbadanan Pembangunan Ladang Rakyat Negeri Kelantan.
    • Melaksanakan pembangunan ladang komersial ala Kelantan dengan memperuntukkan tanah untuk diberi milik (sebagai saham) kepada rakyat miskin dan membuka peluang kepada golongan yang mampu untuk melabur.
    PENIPU ! MUNAFIK!
    Kata nak bagi bantuan, lagi pow duit rakyat utk bina lebuh raya.


    Manifesto DAP

    Ni lagi DEWA PENIPU BESAR! SEMBANG BESAR!
    • Menghapuskan kutipan tol di Jambatan Pulau Pinang (RM7 sekali masuk) dan Tol Sungai Nyior (50 sen sehala) 
    Mana tol yang kata nak hapus tu? siap penaik kadar air domestik sebanyak 25% ( antara RM 2 – RM 5 sebulan). Bayaran surcharge pula sebanyak 24 sen pada 35 000 liter sebulan.
    • Bonus sebanyak RM6,000 setahun kepada keluarga berpendapatan RM6,000 ke bawah.
    Rakyat yang bodoh saja percaya benda ni!
    • Menyelesaikan masalah kesesakan lalu lintas
    • Menghapuskan bayaran parkir kereta pada hari Sabtu dan Ahad
    Tak Hapus pun, tapi siap lanjutkan tempoh pembayaran parkir setiap hari sehingga 12 malam. Sedangkan era Kerajaan BN di Pulau Pinang, bayaran parkir hanya dari pukul 8.00 pagi hingga 5.00 petang sahaja. 

    • DAP Pulau Pinang berjanji untuk menyelamatkan tanah penduduk Kampung Buah Pala 
    Anwar Ibrahim berjanji dalam tempoh 2 minggu masalah ini akan diselesaikan tetapi setelah DAP berkuasa Kampung Buah Pala memang dirobohkan sehingga SELESAI.


    FIKIR...FIKIR.. FIKIR ....lalalalalala

    Monday, 4 June 2012

    Ustaz Fathul Bari Bukan Ustaz Politik



    Aku tak faham, apa masalah penyokong PAS atau PR.
    Ustaz Fathul Bari seorang ustaz, apa yang dia katakan adalah berdasarkan Al-Quran dan Sunah.
    Beliau bukan nyatakan sesuatu hukum berdasarkan hukum akal.

    Tak faham aku kenapa Ustaz Fathul Bari dibenci.. Adakah sebab dia bukan orang Kelantan atau Terangganu.
    Adakah Ustaz Fathul Bari tidak disukai oleh sebab dia tak pandai buat lawak dengan hina orang, dengan kata-kata "bodo" "natang berok" dan sebagainya?

    Ni adalah komen-komen dari media akhbar, facebook serta blog yang saya maksudkan.