Sunday 25 November 2012

Dong Zong Tamak

Share on :
Persekutuan Persatuan-Persatuan Lembaga Pengurus Sekolah Cina Malaysia (Dong Zong) kononnya PPPM boleh menjejaskan pendidikan di sekolah aliran Cina dan Tamil

Dong Zong pada hari ini menganjurkan perhimpunan membantah pelan itu kerana khuatir ia akan meminggirkan sekolah-sekolah vernakular, (sumber)

Saya telah pun melihat, Ringkasan Eksekutif Pelan Pembangunan Pendidikan Malaysia 2013-2025 (link)

Tiada unsur seperti mana yang dikatakan oleh Dong Zong. Malah SJK(Tamil) juga akan mendapat manafaat dari aspek kemudahan Infrastruktur.

Persoalan kenapa Dong Zong marah pada Pelan Pembangunan Pendidikan Malaysia 2013-2025 (PPPM).

Jom kita lihat secara kasar apakah Objektif PPPM pada Murid.


 emmmm patut la, sebenarnya aku dah agak dah dengan Dong Zong yang rasis ni...


 Ini lah yang paling dibenci oleh Dong Zong... Bahasa Malaysia ( bukan bahasa Melayu yer..) sebagai bahasa perpaduan. Agaknya Dong Zong tidak suka perpaduan dikalangan rakyat Malaysia. Agaknya Dong Zong mahu biar SJKC sahaja bagus dari aspek kemudahan Infrastruktur... yang lain pergi mampus! Setiap Plan Kerajaan untuk naikkan pendidikan Malaysia... Pasti Dong Zong melenting! pelik!


Dong Zong tiada Identiti Nasional, pelbagai permintaan mereka kearah China! Contoh Dong Zong pernah tuntut ajar sejarah China, dan dikala itu hanya UMNO yang mempertahankan Identiti Nasional (Malaysia). PAS? kucut.. (sumber). Adakah Dong Zong anti semangat 1 Malaysia?



Dong Zong jangan bersifat tamak! (sumber). Kalau Dong Zong tak suka dengan PPPM, Dong Zong boleh minta kecualikan dari PPPM... ada berani?

Dong Zong patut berterima kasih pada kerajaan, atas budi bicara kerajaan persekutuan, SJKC masih ada sehingga kini.... Singapore ape cite?


No comments:

Post a Comment