Friday 18 January 2013

Penyebaran bible dikalangan pelajar Melayu

Share on :

Sedang umat Islam sibuk bantah penggunaan kalimah Allah dalam bible, ada pula beberapa pendakwah kristian giat menyebarkan bible kepada pelajar Melayu.

Memang cari pasal betul la dia orang ni! (klik lihat gambar sebagai bukti... )

Penyebaran itu dipercayai dilakukan oleh dua lelaki di hadapan sebuah sekolah menengah di Jelutong, jam 12.30 tengah hari kelmarin.

Mereka yang berpakaian kemas didapati mengedarkan Bible kepada kira-kira 50 pelajar termasuk pelajar Islam yang sedang masuk dan keluar sekolah ketika waktu pertukaran sesi persekolahan pagi dan petang itu. (Klik untuk baca seterusnya)

Kejadian berlaku jam 12.30 tengah hari kelmarin apabila kelibat dua lelaki tempatan dalam keadaan mencurigakan turun dari sebuah Honda Accord sebelum ke pintu pagar sekolah menantikan masa pertukaran sesi persekolahan pagi dan petang. Remaja, Mohammad Fazmin Premna Zeer, 20, berkata, dia melihat kejadian itu ketika membantu neneknya membuka gerai makanan di hadapan Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Jelutong. (Sumber)


Laporan Polis dibuat.

Sebuah pertubuhan bukan kerajaan, Persatuan Mukabuku Pulau Pinang, hari ini membuat laporan polis mendakwa dua lelaki mengedar kitab Bible kepada pelajar beragama Islam, di hadapan sebuah sekolah di Jelutong.

Pengerusi Persatuan Mukabuku Pulau Pinang, Salleh Ismail, berkata perbuatan dipercayai dilakukan oleh kakitangan gereja itu menyalahi Perkara 11(4) Perlembagaan Persekutuan yang melarang penyebaran agama lain kepada umat Islam. (Klik untuk baca seterusnya).


Henti cetak, edar Bible dalam bahasa Melayu

KUALA LUMPUR 18 Jan. - Sebuah pertubuhan bukan kerajaan Pertubuhan Pembela-pembela Islam (Pembela) menggesa pihak berkenaan menghentikan pencetakan kitab Bible versi bahasa Melayu yang dilihat boleh mengelirukan dan memecah belahkan umat Islam.

Wakilnya, Aminuddin Yahaya yang merupakan Timbalan Presiden Ikatan Muslimin Malaysia berkata, isu tersebut tidak akan wujud sekiranya semua pihak menghormati Perlembagaan negara ini yang melarang mana-mana agama menyebarkan dakyah kepada kaum Melayu.

"Larangan itu telah termaktub dalam Perlembagaan dan apa yang berlaku sekarang kerana usaha mencetak dan mengimport kitab Bible tidak disekat.

"Ibarat lalat yang datang kerana adanya bangkai. Buang bangkai hilanglah lalat tersebut. Jadi pihak kami percaya jika langkah sedemikian diambil, isu salah guna kalimah Allah tidak timbul," katanya selepas membuat laporan berhubung isu kalimah Allah dibuat di Balai Polis Travers di sini hari ini. (Sumber)




No comments:

Post a Comment