Monday 14 October 2013

Chin Peng Pejuang Seperti Tunku Abdul Rahman

Share on :

CheguBard : Chin Peng Seorang Pejuang Merdeka Seperti Tunku Abdul Rahman

Pengerusi Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), Badrul Hisham Shaharin menyifatkan Chin Peng perlu disamakan taraf dengan Perdana Menteri Malaysia Pertama,Tunku Abdul Rahman selepas Chin Peng mempunyai persamaan dalam memperjuangkan negara. Beliau yang lebih dikenali sebagai Chegu Bard berkata, Chin Peng adalah seorang yang memperjuangkan menentang kapitalis.

Kepala Otak Hang lah Bard !

Hang ni pening mabuk pil kuda ke ape Bard?



Jelas!
Komunis ingin memerintah dan menubuh kerajaan seperti mana yang dilakukan oleh british dan jepun. Untuk capai cita-cita, mereka perlu penjajah seperti mana manifesto mereka. Jelas komunis ingin meletakkan negara yang ditakluk di bawah kuasa atau pengaruh parti induk mereka iaitu Parti Komunis China (PKC).

Buktinya, pemimpin PKM, Chin Peng bergegas ke China pada 1961 bagi mendapatkan nasihat dan panduan daripada PKC berikutan kegagalan gerakan gerila PKM di Tanah Melayu, Setiausaha Agung Parti Komunis China ketika itu, Teng Hsiao Peng telah mengarahkan supaya revolusi bersenjata PKM bukan sahaja diteruskan tetapi juga diperhebatkan, walaupun hanya tinggal dua atau tiga tenteranya yang masih hidup.

Dari tahun 1960 hingga 1965, Hsiao Peng kerap mengadakan taklimat dengan PKM mengenai perkembangan terkini pergeseran China dan Soviet (Parti Komunis Kesatuan Soviet- PKSU); sekali gus mengisyaratkan supaya PKM mengikut telunjuk China.




Hang sembang kasi orang bimbang, pokok pun boleh tumbang la bard... puiiiiii!

Apa kebodoh peyokong PKR Sungai Acheh, Pemimpin mcm ni pun nak sokong... Puiii!

LAGI ISU CHEGUBARD ANGGAP CHIN PENG TOKOH PEJUANG HEBAT
BACA - rakyatnews.my
BACA - sejarahmelayu


No comments:

Post a Comment